b1a4ismylife

Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Klara ^U^ - 8 juli 2014 12:37



  

     

Hejhej! c':

Idag hade jag tänkt att recensera B1A4's nyaste album '' Who Am I ''.

Jag lyssnade igenom alla låtar igår och tänkte nu berätta lite vad jag

tyckte om själva albumet & sedan om varje låt.

Jag kommer även länka låtarna jag tyckte bäst om. >;3



 

~Låtlista~

1. Intro Prologue.

2. Lonely.

3. Love then.

4. Amazing.

5. Baby.

6. Oh My God.

7. Too much.

8. Pretty.

9. Who Am I.

10. Drunk with music.

11. Road.

12. Seoul.

____________________________________


~Mina åsikter~

Intro Prologue - Tydligen så har ljudspåret raderats från youtube,

så jag kunde tyvärr inte lyssna på introt.

Lonely - Lonely har jag hört tidigare, jag började lyssna på den

nästan direkt då jag började att gilla B1A4. 

Jag tycker låten är väldigt bra men även lite sorglig. :c

Love then - Love then är en väldigt mysig & avslappnad låt.

Jag gillar den verkligen! c:<

Amazing - Amazing är en väldigt fin kärleks låt 

som lätt fastnar i huvudet. >;3

Baby - Ljudspåret hade raderats från youtube, så kunde

tyvärr inte lyssna på den.

Oh My God - Likadant med den här. ;/

Too Much - Too Much är väldigt fin & lugn. c:

Pretty - Jag tycker att Pretty har en väldigt

glad & gullig melodi, och jag gillar den mycket. (((:

Who Am I - Who Am I är helt okej, inte den bästa men funkar absolut! c:

Drunk with music - Drunk with music är Cnu's solo. 

Jag tycker låten är ganska bra & har en check melodi.

Road - Road är en väldigt mysig & fin låt. c':

Seoul - Seoul är helt okej, men den var inte den bästa

av deras låtar.

________________________________________________________


~Sammanfattning av hela albumet~

Det är ett väldigt mysigt & lugnt album med många fina & bra låtar. (((:

_________________________________________________________

Av mig får albumet...


4/5 i betyg. ;'3

 


Fick även tips av min kompis om en låt som heter '' Two Of Us ''.

Det är Baro & Min ( hon kommer från ett annat k-pop band )

som gjort en duett. Jag tycker att den är hur bra som helst. <33



~Min favorit låtar från Who Am I~



Länkar även '' Two Of Us '' c;<


Det var nog allting! c;

Ha en bra dag!


Ps. Är sjukt taggad för deras nya album som släpps 14:e Juli!

Waaaaah! ~~

Det heter Solo Day. c';

Kommer nog en recension på det också. >;3




 


 

Sök i bloggen

Presentation


Hei! c':
Jag är en tjej på 13 jordsnurr som har denna blogg! Jag älskar B1A4, skräck animes & mycket annat, vilket kommer vara det jag bloggar om & även mitt liv. ^-^

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014
>>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tiny Hand

Ovido - Quiz & Flashcards